IDENTIFICACIÓN DEL PROYECTO |
|
|
|
|
RECURSOS BIBLIOGRÁFICOS | |
|
|
|
POLÍTICAS Y PROGRAMAS | |
|
|
|
ENLACES DE INTERÉS | |
|
|
|
CONTÁCTENOS |
|
Ageing & Society http://journals.cambridge.org/action/displayJournal?jid=ASO British Jorunal of Adult and Continuing Education. Revista
Española de Geriatría y Gerontología http://www.doyma.es/revistas/ctl_servlet?_f=7032&revistaid=124 Efos News http://www.efos-europa.eu/efos-e/000001951c0cc0911/ Revista
Interamericana de Educación de Adultos http://www.oei.es/org7.htm Adult Learning http://www.niace.org.uk/publications/adults-learning Educational Gerontology http://www.tandf.co.uk/journals/titles/03601277.asp Ageing International http://www.springerlink.com/content/107817/ European Journal of Ageing http://www.springerlink.com/content/111371/ Palabras
Mayores http://revistas.pucp.edu.pe/palabrasmayores/ Research on Ageing http://roa.sagepub.com/content/current Textos
sobre Emvelhecimento http://www.unati.uerj.br/tse/index.php |
Ala-Mutka, Kirsti & Punie, Yves (2007) “Ageing Societies, Learning and ICT1” European Commission, DG JRC, IPTS, IS Unit, Seville2 http://www.uni-ulm.de/LiLL/online/documents/publications/elill_publ/media14198.pdf Alfageme, A. (2007) “The clients and
functions of Spanish university programmes for older people: a sociological
analysis” Ageing and Society, 27. Pp 343-361. Castellón, A., Gómez, M.A. y Matos, A. (2004), “Análisis de la satisfacción en los mayores de la Universidad de Granada”. Rev Mult Gerontol, 14, pp.252-257.
Fernández, José Antonio (2000). “El descubrimiento de la educación permanente”
http://www.uned.es/educacionXX1/pdfs/03-01.pdf Gázquez, José J, Pérez-Fuentes, Mª del Carmen, Carrión, José J. (2010). “Análisis de la Memoria Cotidiana en alumnos del Programa Universitario para Mayores en Almería http://www.ejep.es/index.php/journal/article/view/155-165/pdf González Bueno, Ma Auxiliadora (2000) “Programas
universitarios para mayores. La educación para toda la vida: una experiencia en
la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria http://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/5709/1/ALT_09_06.pdf Greany, T. y Rodd, J. (2003), “Creating a Learning to
learn school” en British Journal of Educational Technology, Vol. 37 nº4, 2006 pp. 651-656. Harver, J., Meinen, D., Nieuwenhuis, J. y Schware, K.
(2008), “Towards the future of higher education for the elderly”, artículo no
publicado. http://www.efos-europa.eu/efos-e/00000198c41496701/index.html
(acceso febrero 28, 2010). Jamieson, A. (2007). “Higher
education study in later life: what is the point?” en Ageing and Society, 27. Pp 363-384. Jarvis, P. (2005), “Citizenship,
Civil Society, Lifelong Learning and the Third Age in the European Union” en British
Jorunal of Adult and Continuing Education. Vol. 10 nº1 pp 3-18. Lig Long
Rancel, C. y Sánchez Proenza, C. (2006), “The university for older adults: on Martín
García, A.V., (2003), “Estilos de aprendizaje en la vejez. Un estudio a la luz
de la teoría del aprendizaje experiencial” en Revista Española de Geriatría y Gerontología, nº 38 (5), pp.
258-265.
Martín
Méndez, Alberto (2010) “Reflexión sobre
el asociacionismo de los estudiantes en los programas universitarios para
mayores “Revista de Formación e Innovación Educativa Universitaria. Vol. 3,
Nº 2, 51-56 http://webs.uvigo.es/refiedu/Refiedu/Vol3_2/arti_3_2_1.pdf Meynen, D. (2005). “Where do yo find
a fórum for the elderly to study science and arts?” en EFOS NEWS, 2005. http://www.efos-europa.eu/efos-e/downloads/meynenenglish.pdf
(acceso febrero 23, 2010) Palmero Cámara, C. y Jiménez Eguizábal,
A. (2008), “Quality of university programs for older people in Pincas, A. (2006), “Older Adults Learning” en Adults
Learning, nº 4, diciembre 2006. Pincas, A. (2007), “Training the trainer of the mature
learner” en Basic Skills Bulletin
Profesional development newsletter, nº 6, 2007. Requejo Osorio, A. (2003),
“Universities and education for older adults: development of specific
programmes for university education of older adults in
Requejo Osorio, Agustín (2008) “the learning of
the elderly and the profile of the adult educator” Convergence, Volume 41,
Number 2-3, páginas 155-172 Ríos González, M.F., (2004), “La educación de adultos: Principal
impulsora de la educación permanente” en Eúphoros,
nº 7, 2004, pp. 237-248. Skiner, D. (1998), “Adult Learning: A Reader” en Higher
Education 44: 299–301, 2002. Soulsby, J. (2005), “Talking to
policy makers - making the case for older learners” en New Methods in the Continuing Education of Older People for the
Strengthening of European Civil Society. 27 Noviembre 2005. http://www.uni-ulm.de/LiLL/online/documents/publications/Soulsby_full-eng_2005.pdf
(acceso febrero 23, 2010) |
INICIO |